ENTRENAMENT I MASSATGE

04/09/2019

A mesura que es practica més esport i l'esportista aficionat s’especialitza en un en concret, aquest pot entrenar tan intensament com els professionals destacats ho feien fa uns anys. Davant d’aquest requeriment, la complexitat i la dificultat dels mètodes d'entrenament ha augmentat de manera important, però cal pagar un preu per aquest elevat nivell d'esforç.

 

És necessari que el cos descansi prou com per poder recuperar-se de la fatiga, conseqüència d'un entrenament dur, i pugui desenvolupar la necessària elasticitat i resistència per assolir un rendiment òptim. Si s’augmenten progressivament les sessions d'entrenament, s'arribarà un punt on el cos ja no podrà recuperar-se totalment entre sessions, i la corba del rendiment s'estancarà i fins i tot pot decréixer.

 

 

Els símptomes d'una recuperació incompleta seran les agulletes, dolors articulars i dels tendons. Altres indicacions d'aquest sobre-entrenament poden incloure la dificultat per conciliar el son causat per la tensió física, les molèsties i dolors en general.

 

Quan el sistema múscul-esquelètic està sobre-entrenat fins a aquest punt, es torna vulnerable. Mentre se segueix un programa d'entrenament aparentment normal es pot patir una deficiència aguda que pot portar a una disfunció greu tant muscular, com lligamentosa, com articular i fins i tot a una fractura òssia per esforç. Aquestes manifestacions de fet rarament sobrevenen per causa d'accident i poden ser evitades amb un enfocament més racional de les activitats de recuperació.

 

La importància dels estiraments es àmpliament coneguda i hauria de constituir una part integral del programa d'entrenament. Fer estiraments abans i després de l’entrenament és molt important, però els estiraments tendeixen a fer treballar els grups musculars com un tot, i rarament es poden centrar en una part d’aquest. De la mateixa manera, el rang normal de moviment d’algunes articulacions restringeix  la capacitat d’estirament, limitant al seu torn l'efectivitat dels estiraments.

 

Un altre component que creiem ha de passar a formar part essencial d’un programa complet d’entrenament és el massatge. El massatge es pot aplicar per la relaxació general del sistema múscul-esquelètic, així com orienta-lo vers àrees amb disfuncions, millorant d'aquesta manera la recuperació i assegurant que aquesta s'aconsegueixi en la mesura necessària.

 

L'esportista hauria d'estar informat dels usos i avantatges del massatge per obtenir el màxim profit d'aquest. Totes les activitats esportives impliquen una acció muscular com a força motora primària, i moltes lesions esportives provenen de disfuncions musculars. El massatge és la millor forma per alliberar la tensió muscular, i presenta la singular avantatge sobre la majoria d’altres tècniques en què pot ser usada de forma regular per ajudar a prevenir lesions per esgotament físic general, així com enfocat a una part concreta de l’aparell locomotor que està patint d’una demanada important d’esforç.

 

 

Gràcies al massatge podem eliminar els malestars d'ordre general que alguns esportistes semblen acceptar com a tribut normal a la seva gradual “millora” de la forma física, o tracten de suprimir mitjançant drogues. Aquests malestars poden conduir a problemes més seriosos, de manera que els avantatges del massatge per prevenir les lesions són realment importants. Amb l’avantatge que amb el massatge podem explorar més íntimament els teixits tous que amb qualsevol altra classe de tècnica, i les àrees de disfunció poden ser identificades i treballades amb major rapidesa i coneixement de causa.

 

 

Adaptat del Dr. Jari Ylinen i Mel Cash

 

Share on Facebook
Please reload

Entrades destacades

SALUT, RESPIRACIÓ I FRED

13/06/2019

1/5
Please reload

Entrades recents

16/03/2020

Please reload

Arxiu
Please reload

Buscar per tags