LA CIVADA

07/03/2019

 

UN GRAN RECONSTITUENT

 

La civada (Avena sativa) és un gran aliment que ens aporta força i vigor. És un poderós reconstituent tenint l'avantatge que el podem consumir de diverses formes; gra, farina, flocs, segó, aigua de civada i "llet" de civada.

 

 

CARACTERÍSTIQUES NUTRICIONALS

 

La civada és rica en proteïnes (11%), greixos insaturats (rics en linoleic), vitamines (vitamina E i sobretot del grup B: B1, B2, B3) i minerals (calci, ferro, magnesi, potassi, manganès, fòsfor, zinc i silici). Té un menor contingut d'hidrats de carboni que altres cereals però la fibra és més completa.

 

 

AVANTATGES SALUDABLES DE LA CIVADA

 

• Com a suport davant un desgast intel·lectual.

• Reconstituent en situacions d'estrès i per evitar el decaïment.

• Ajuda a reduir l'ansietat.

• Idoni en etapes de creixement en l'alimentació infantil.

• En persones que realitzen una gran activitat muscular.

• En esportistes.

• Reforça la fecunditat (pel seu contingut en avenasterol).

• Ideal per a incloure en la dieta durant l'embaràs i lactància (augmenta la producció làctia).

• És una excel·lent font nutricional per a gent gran.

• Per recuperar-se d’estats convalescents.

• Es recomana en persones diabètiques.

• Afavoreix el funcionament del pàncrees.

• Millora la digestió dels greixos.

• Ajuda a reduir nivells elevats de colesterol.

• Redueix la velocitat d'absorció dels hidrats de carboni.

• Aliment adequat en trastorns d'acidesa gàstrica.

• En gra o flocs, regula el trànsit intestinal.

 

 

COM PODEM PREPARA LA CIVADA?

 

• GRA: per una mesura de civada integral s'utilitzen dues mesures d'aigua, es bull a foc mitjà durant una hora com a mínim. Integral conserva al màxim les seves qualitats nutritives.

• AIGUA DE CIVADA: tres cullerades soperes de grans de civada integrals per litre d'aigua, bullir 15 minuts, colar i prendre freda o a temperatura ambient. Remineralitza, aporta vitamines, és un laxant i diürètic suau.

• FLOCS: s'obté després de premsar els grans i eliminar la pellofa externa sense perdre el segó. Aquest tractament permet prendre'ls crus (barrejats amb un iogurt, quefir, llet) o cuinar-los en poc temps (10 minuts aproximadament).

• FARINA: pot utilitzar-se per espessir sopes.

• SEGÓ: es pren barrejat en un iogurt, quefir, llet o en una crema. Molt ric en fibra soluble, regularitza el trànsit intestinal i normalitza l'excés de colesterol en sang.

• LLET DE CIVADA: és molt fàcil de digerir.

 

 

La civada és un cereal:

- Molt nutritiu.

- Remineralitzant.

- Reconstituent.

- Ric en fibra soluble.

- Incrementa el metabolisme de producció d'energia.

- Calma estats nerviosos.

 

 

Crema de civada

  • Es bull durant 8 minuts, 3 cullerades soperes ben plenes de flocs de civada en 400ml d'aigua mineral.

  • S'afegeixen de 50 a 100g de verdures tallades fines perquè es cogui bé.

  • També es posen una cullerada d'oli d'oliva verge i una mica de sal.

  • Passats els 8 minuts es bat tot i es bull 2 minuts més.

 

USOS COSMÈTICS

La civada aplicada per via externa aporta grans beneficis a la pell:

Regenera i protegeix el cutis, al netejar les impureses, proporcionant-li suavitat i elasticitat. És molt útil en pells irritades, en èczemes i per tractar al·lèrgies.

 

“Peeling” de civada

Es prepara una barreja amb farina de civada, una mica d'oli d'oliva i suc de llimona.

S'utilitza per netejar impureses i asprors de la pell fregant la barreja sobre la zona afectada.

 

 

Font: “Manantial de salud”

 

Share on Facebook
Please reload

Entrades destacades

SALUT, RESPIRACIÓ I FRED

13/06/2019

1/5
Please reload

Entrades recents

16/03/2020

Please reload

Arxiu
Please reload

Buscar per tags